Szukaj
Herb Nowy Targ

Szkoła Podstawowa Nr 2
im. Mikołaja Kopernika
w Nowym Targu

Librus Synergia

Kalendarium 2024/2025

Kalendarium na rok szkolny 2024/2025 oraz informacje organizacyjne

 

 

I.  Podział roku szkolnego

 I półrocze od 02 września 2024r. do 09  lutego 2025r. (ok. 18-19 pełnych  tygodni), w tym  półroczu są 2 tygodnie feriiw okresie:

20.01.2025-02.02.2025

  II półrocze od 10 lutego 2025r. do 27 czerwca 2025 r.(ok. 18-19 pełnych  tygodni)

 

II. Dni ustawowo wolne od zajęć

Wszystkich Świętych – 1 listopada 2024 r. –piątek

Narodowe Święto Niepodległości – 11 listopada 2024r. –poniedziałek

Boże Narodzenie – 25–26 grudnia 2024 r.-  środa, czwartek

Nowy Rok – 1 stycznia 2025 r. –środa

Święto Trzech Króli- 6 stycznia 2025r. – poniedziałek

Poniedziałek Wielkanocny –21kwietnia  2025 r.- poniedziałek

Święto Pracy – 1 maja 2025 r., czwartek

Święto Narodowe Trzeciego Maja– 3 maja 2025 r., sobota

Boże Ciało –19 czerwca  2025 r.-  czwartek

 

Zakończenie roku szkolnego 27 czerwca 2025 r.- piątek

 III. Dni wolne od  zajęć dydaktycznych

31 października 2024r. – czwartek

2 maja 2025r.  –piątek

13,14,15 maja 2025r. – wtorek, środa, czwartek – Egzaminy uczniów klas ósmych- dzień wolny od zajęć dydaktycznych tylko dla klas 0-VII

7 maja 2025r. – środa – święto Nadania imienia szkole- święto patrona szkoły- szkolny festyn zdrowia

16 kwietnia 2025r. – środa przed Wielkanocą

20 czerwca 2025r.  – piątek

 

IV. Kalendarium szkolne

Termin

Zadanie

2 IX

Rozpoczęcie roku szkolnego – akademie szkolne 

8:00- kl.8,7

9:00- kl.6,5,4

10:00- kl. 3,2

11:00- kl. 1 i oddział przedszkolny

18:00 Uroczysta Msza Św. w kościele NSPJ                                    

11 IX

Zebranie Rady Pedagogicznej

18 IX

Zebrania z rodzicami,  w tym zebranie z rodzicami uczniów klas 8 w celu przekazania im ważnych informacji związanych z egzaminem ósmoklasisty.

Zebranie od rodziców deklaracji wyboru języka zdawanego przez uczniów na egzaminie.

Przekazanie rodzicom uczniów klas 8 wskazanych przez RP warunków i form egzaminu klas 8 (pisemnie), następnie rodzice w ciągu 3 dni roboczych  potwierdzają informację podpisem (zwrot dokumentów 15-19 września)

15  IX-  25 XI

Dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami/prawnymi opiekunami może wystąpić do dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej o zwolnienie ucznia z egzaminu ósmoklasisty. Rodzic musi złożyć taki wniosek nie później niż do 25 listopada 2024.

Złożenie przez rodziców uczniów klas 8 orzeczeń  o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze wzg. na niepełnosprawności sprzężone inne niż wymienione w informacji CKE  uprawniające do zwolnienia z egzaminu ósmoklasisty

nie później niż do 17 X

Dostarczenie dyrektorowi  opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej ucznia klasy 8 i/ lub zaświadczenia o stanie zdrowia mogącym nieć wpływ na egzamin ósmoklasisty.

Opinia, o której mowa w pkt 3.4.9., może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej (§ 3 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1.1.11)

Dostarczenie  zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia ucznia ( o którym mówi pkt.3,4.6d )  w sprawie  dostosowania formy lub warunków przeprowadzenia Egzaminu Ósmoklasisty  do potrzeb zdrowotnych W przypadkach losowych dokumenty, o których mowa w pkt 3.4.7., 3.4.8. oraz 3.4.9., mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu

 IX/X

Trening ewakuacji

Do dnia 24 IX(w wyjatkowej sytuacji  nie później niż do 30 IX)

Złożenie przez rodziców uczniów klas 8 deklaracji wskazującej język nowożytny zdawany na egzaminie klas 8 , informacji o  zamiarze przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty z matematyki w języku mniejszości narodowej, etnicznej lub regionalnym- specjalne druki CKE

14 X

Szkolne obchody Dnia Papieskiego

14  X

Uroczystości związane z Dniem Edukacji Narodowej – dzień wolny od zajęć edukacyjnych – akademia z udziałem trójek klasowych

25 X

Ślubowanie klas pierwszych

8 XI

Szkolny Koncert śpiewania pieśni patriotycznych

8 XI

Szkolne obchody Narodowego Święta Niepodległości

 20 XI

Zebranie z rodzicami

6 XII

Mikołajki szkolne

20 XII

Jasełka szkolne/ Wigilia szkolna klas

23XII 2024r. – 1 I 2025r.

Zimowa przerwa świąteczna

10 I

Powiadomienie rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych  z zajęć edukacyjnych  oraz nieodpowiednich i nagannych z zachowania

Rok 2025

10 I

Wystawianie ocen śródrocznych

do 4 I

Poinformowanie rodziców o przewidywanej negatywnej ocenie z przedmiotów edukacyjnych i/  lub nieodpowiedniej /nagannej ocenie z zachowania  ucznia na półrocze

6- 7 I

Rodzice /prawni opiekunowie lub w uzasadnionej sytuacji wychowawca klasy /pedagog szkolny , mogą złożyć pisemny wniosek do dyrektora o śródroczny  egzamin klasyfikacyjny. Na wniosku wychowawca klasy potwierdza ilość godzin nieobecności usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych.

Składanie do dyrektora przez rodziców  wniosku o  wyznaczenie egzaminu klasyfikacyjnego w celu uzyskania śródrocznej oceny klasyfikacyjnej,  w następujących przypadkach:

·         z uwagi  brak możliwości klasyfikacji, jeżeli nie ma podstaw do śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na co najmniej połowie ilości zajęć edukacyjnych, przeznaczonych na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. Rodzice /prawni opiekunowie lub w uzasadnionej sytuacji wychowawca klasy /pedagog szkolny , mogą złożyć pisemny wniosek do dyrektora o egzamin klasyfikacyjny. Na wniosku wychowawca klasy potwierdza ilość godzin nieobecności usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych.

A także :

·         dla uczniów  realizujących indywidualny tok nauczania

·         dla uczniów spełniających obowiązek nauki poza szkołą

·         dla uczniów  zmieniających klasę , gdy a dany przedmiot nie był realizowany lub konieczne jest wyrównanie różnic programowych

dla uczniów  zmieniający szkołę a w poprzedniej szkole dany przedmiot nie był realizowany lub konieczne jest wyrównanie różnic programowych

16 I

  Szkolne Śpiewanie Kolęd i Pastorałek-  impreza integracyjna, jeśli sytuacja epidemiologiczna na to pozwoli

4-6 II

Egzaminy klasyfikacyjne w celu uzyskania śródrocznej oceny klasyfikacyjnej – indywidualne terminy ustala dyrektor  z uwzględnieniem możliwości ustalenia terminów indywidualnych w okresie wcześniejszym

 

7 II

Rada Klasyfikacyjna

10 II

Szkolne uroczystości związane z Dniem Babci i Dniem Dziadka

12 II

Zebranie z rodzicami

20I- 2 II

Ferie zimowe

3-14 II

Zgłaszanie dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły do klas I i  oddziałów przedszkolnych, przyjmowanie podań o przyjęcie do szkoły na potrzeby rekrutacji – termin może ulec zmianie  w związku z przepisami rekrutacyjnymi

 Wg ustaleń z parafią

Rekolekcje szkolne

15IV

Akademia  Wielkanocna

17 IV-22 IV

Wiosenna przerwa świąteczna

30 IV

Zebranie z rodzicami

30 IV

Akademia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja

  V/VI

Pielgrzymka klas ósmych do Ludźmierza

9 IV lub

16 IV

Zebranie  Rady pedagogicznej- szkolenie zespołów nadzorujących egzamin klas 8

1 V

Święto Pracy- dzień wolny

7V

Święto Patrona Szkoły- szkolny pokaz talentów- FESTYN SZKOLNY

26 V

Szkolne uroczystości związane z Dniem Matki

31 V

Powiadomienie rodziców o przewidywanych ocenach niedostatecznych  z zajęć edukacyjnych  oraz nieodpowiednich i nagannych z zachowania

29 V

Środa otwarta

2VI

Dzień Dziecka

13 VI

Wystawianie przewidywanych  rocznych ocen klasyfikacyjnych

16 VI-18VI

Możliwość ubiegania się o ocenę wyższą niż przewidywana zgodnie z przepisami prawa szkolnego

18 VI

Zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej

23 VI

Szkolne uroczystości związane z Dniem Ojca

18  czerwca

Składanie do dyrektora przez rodziców  wniosku o  wyznaczenie egzaminu klasyfikacyjnego w celu uzyskania rocznej oceny klasyfikacyjnej,  w następujących przypadkach:

·         z uwagi  brak możliwości klasyfikacji, jeżeli nie ma podstaw do rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na co najmniej połowie ilości zajęć edukacyjnych, przeznaczonych na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. Rodzice /prawni opiekunowie lub w uzasadnionej sytuacji wychowawca klasy /pedagog szkolny, mogą złożyć pisemny wniosek do dyrektora o egzamin klasyfikacyjny. Na wniosku wychowawca klasy potwierdza ilość godzin nieobecności usprawiedliwionych lub nieusprawiedliwionych

·         dla uczniów  realizujących indywidualny tok nauczania

·         dla uczniów spełniających obowiązek nauki poza szkołą

·         dla uczniów  zmieniających klasę, gdy  dany przedmiot nie był realizowany lub konieczne jest wyrównanie różnic programowych

·         dla uczniów  zmieniający szkołę a w poprzedniej szkole dany przedmiot nie był realizowany lub konieczne jest wyrównanie różnic programowych

18-20 VI

Przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych –  indywidualne terminy wyznacza dyrektor

9-20 VI

Wybory do Samorządu Uczniowskiego

27 VI

Uroczyste zakończenie roku szkolnego – akademia

4 VII

Posiedzenie Rady pedagogicznej

 

 

V. Harmonogram  badania wyników nauczania i konkursów.

 

J. angielskiego w klasie VII

X  2024- diagnoza – bez ocen dla ucznia

Język polski w klasie VII

XI  2024- diagnoza – bez ocen dla ucznia

Język polski w klasie IV

XI  2024 – diagnoza wstępna – bez ocen dla ucznia

Matematyka w klasie IV

IX/X-diagnoza wstępna – bez ocen dla ucznia

Matematyka w klasie VII

V  2025- diagnoza – bez ocen dla ucznia

 Informatyka w klasie V

III 2025- diagnoza – bez ocen dla ucznia

J. angielski w klasie VI

III 2025- diagnoza – bez ocen dla ucznia

Egzamin próbny dla klas VIII

język polski – XI 2024,

matematyka-XI 2024,

język angielski- XI 2024

Wychowawcy należy poprosić rodziców o fundusze na zakup  gotowych Arkuszy- o zakup zadbają n-le  z pomocą sekretarki/ wychowawcy zbiorą środki na wywiadówce

Jeśli rodzice się zgodzą pokryć środki na kolejne arkusze to kolejny egzamin próbny z przedmiotów egzaminacyjnych zrobimy w  miesiącu II 2024

(Zespół humanistów- poloniści są proszeni o pomoc nauczycielowi kl. VIII  w sprawdzaniu )

 dodatkowo:

 

Klasy  I

2 VI 2025–poniedziałek

Klasy  II

3 VI 2025  – wtorek

Klasy III TUT 2025

wg terminów ustalonych przez ośrodek  badawczy TUT/ ewentualnie test końcoworoczny z Nowej Ery

DODATKOWE BADANIA WSKAZANO W PLANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO

 

Małopolskie konkursy  przedmiotowe i tematyczne dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego organizuje się

 w roku szkolnym 2024/2025

Nazwa konkursu

Etap szkolny

Etap rejonowy

Etap wojewódzki

1. Małopolski Konkurs Języka Polskiego

15 października 2024 r

4 grudnia 2024 r

26 lutego 2025 r.

2.Małopolski Konkurs Matematyczny

21 października 2024 r.

6 grudnia 2024 r.

3 marca 2025 r.

3.Małopolski Konkurs z Fizyki

28 października 2024

17 grudnia 2024 r

6 marca 2025 r

4.Małopolski Konkurs Historyczny

 

22 października 2024 r

10 grudnia 2024 r

4 marca 2025 r

5. Małopolski Konkurs Biologiczny

 

11 października 2024 r

2 grudnia 2024 r.

24 lutego 2025 r.

6. Małopolski Konkurs Geograficzny

 

10 października 2024 r

5 grudnia 2024 r

27 lutego 2025 r

7. Małopolski Konkurs Chemiczny

 

 

25 października 2024 r.

16 grudnia 2024 r

10 marca 2025 r.

8. Małopolski Konkurs Języka Angielskiego

 

16 października 2024 r.

 

3 grudnia 2024 r.

25 lutego 2025 r.

9.Małopolski Konkurs Języka Niemieckiego

23 października 2024 r.

11 grudnia 2024 r.

5 marca 2025 r.

10.Małopolski Konkurs Informatyczny

 

17 października 2024 r.

9 grudnia 2024 r.

28 lutego 2025 r.

 

 

 

Harmonogram małopolskich konkursów tematycznych dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego

w roku szkolnym 2024/2025

Nazwa konkursu

Etap szkolny

Etap rejonowy

Etap wojewódzki

„Z Dobrą Nowiną przez

życie – Listy św. Pawła

do Koryntian”

16 listopada

2024r.

13 lutego 2025r.

24 kwietnia 2025r.

„Na szlaku Polski

Podziemnej. Armia Krajowa

– Delegatura Sił Zbrojnych

– Zrzeszenie Wolność

i Niezawisłość w 1945 r.”

19 listopada 2024r.

14 lutego 2025r.

04 kwietnia 2025r.

 

Uwaga! Ważna informacja : Uprawnienia laureatów i finalistów małopolskich konkursów tematycznych organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty dla uczniów szkół podstawowych

W postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych szkół podstawowych za uzyskanie w konkursie tematycznym o zasięgu wojewódzkim:

  • dwóch lub więcej tytułów laureata – przyznaje się 7 punktów,
  • dwóch lub więcej tytułów finalisty – przyznaje się 5 punktów,

VI. Godziny dostępności nauczycieli dla uczniów i rodziców tzw. konsultacje

W zakresie zadań statutowych szkoły nauczyciel jest zobligowany do dostępności w szkole. Wymiar tej dostępności wynosi wymiar 1 godziny tygodniowo. Przy czym w przypadku nauczyciela zatrudnionego w wymiarze niższym niż 1/2 będzie to 1 godzina w ciągu 2 tygodni. W tym

czasie nauczyciel ma – w ramach potrzeb – prowadzić konsultacje dla uczniów lub ich rodziców.

 

Rada pedagogiczna ustaliła w miesiącu jedną wspólną godzinę dostępności dla ucznia i rodzica: jest to każda pierwsza środa miesiąca                       w godzinach 15:30-16:30  oraz w pozostałych tygodniach każdy nauczyciel przedstawi godzinę swojej dostępności  – informacja przedstawiona będzie  na wywiadówkach i w dzienniku elektronicznym  oraz na stronie szkoły.

Pierwsze środy roku 2024: 11.09, 2.10, 20.11, 4.12.

Pierwsze środy roku 2025: 8.01, 5.02, 5.03, 2.04,7.05- wyjątkowo w godzinach 13:00-14:00 , 4.06.

Dzień i godzina konsultacji z uczniem lub rodzicem, kiedy dostępni będą wszyscy nauczyciele w jednym czasie to pierwsza środa miesiąca 15:30-16:30

 UWAGA – USTALENIA DYREKTORA (1 godzina = 60 minut):

  • pełnoetatowcy – 1 godzina w tygodniu; 
  • osoby realizujące ½ etatu 1 godzina co 2 tygodnie
  • osoby realizujące mniej niż ¼ etatu  1 godzina  co 6 tygodni

1.      

Adamczyk Rafał 

 

2.      

Adamczyk Elżbieta

 wtorek 10:00-11:00

3.      

Batkiewicz Agnieszka

 piątek 9:55-10:55

4.      

Batkiewicz Karolina

 piątek 9:05 – 10:05

5.      

Bizub Iwona  

 piątek 9:55-10:55

6.      

Cieślak Agnieszka

 środa 13:30-14:30

7.      

Domin Marcin

 

8.      

Drążek Dariusz

 środa 14:20-15:20

9.      

Gąsior Mariola 

 wtorek 10:55-11:40

 środa    8:00-8:15

10.                        

Hebda-Potaczek Wioletta

 poniedziałek 10.55-11.25

 wtorek 10.55-11.25

11.                        

Jankowska Elżbieta

poniedziałek 7:00  – pół godziny co tydzień

12.                        

Klocek Mariola 

 środa 11:45-12:45

13.                        

Klepacz Joanna

 

14.                        

Kłaput Piotr

wtorek 15:00-16:00

15.                        

Kokoszka Marta

 wtorek 9.00-10.00

16.                        

Kolasa Bartłomiej 

środa 15:30-16:30

17.                        

Kowal Ewa 

 

18.                        

Kram- Ligas Anna

 czwartek 9.55-10.55

19.                        

Krupa Bogumiła

 

20.                        

Kwak Renata 

 wtorek 12:30-13:30

21.                        

ks. Leśniak Dawid

 piątek 8:05-9:05

22.                        

Liszka Piotr

 poniedziałek  14:30-15:30

23.                        

Lubertowicz Elżbieta 

 piątek 9:05-10:05

24.                        

Łojas Anna

 środa 9.05-10.05

25.                        

Matyja Anna 

 poniedziałek 9:05-10:05

26.                        

Mazur Agata  

 wtorek 12:00-13:00

27.                        

Małecka-Buźniak Dominika

 środa 10.55 – 11.40,

12.35-12.50

28.                        

Mozdyniewicz Anna 

 czwartek 10:55-11:40

29.                        

Nowinowska Bogusława 

 piątek 10:55-11:40

 wtorek 11:45-12:00

30.                        

Pacyga Weronika

 środa 7:30- 8:00 ( co tydzień)

31.                        

Palarz Katarzyna

 środa 11:00-11:40

czwartek 11:00-11:20

32.                        

Piwowarska Izabela

 piątek 10:50-11:50

33.                        

Polak Wojciech

środa 15:30-16:30

34.                        

Pyciak Katarzyna

piątek 9:20-10:20

35.                        

Pyzowska-Foryt Danuta 

 poniedziałek 10:00-11:00

36.                        

Radosz Zuzanna

 piątek 9:05-10:05

37.                        

Rakowska Oliwia

środa 9:55-10:55

38.                        

Sięka-Guzda Dominika

 czwartek 14.30-15.30 (co 2 tygodnie)

39.                        

Sięka Joanna

poniedziałek 9:10-10:10

40.                        

Smoroń Renata

 poniedziałek 10:55-11:55

41.                        

Sobolewska-Kędzior Aleksandra

 czwartek 10.00-11.00

42.                        

Sójka Anna

 środa 8:05-09:05

43.                        

Stasica Urszula

 

44.                        

Stanek Joanna

środa 15:30-16.00

czwartek 7:00-7:30

45.                        

Turek Dorota 

 środa 11.40-12.40

46.                        

Westrych Marta 

 poniedziałek 13.35-14.35

47.                        

Wiatr Dariusz 

 wtorek  12:30-13:30

48.                        

Witosińska Daria

 środa 15:00-16:00

49.                        

Wolska Anna 

 czwartek 9:55-10:55

50.                        

Wręźlewicz Agnieszka 

 poniedziałek 9:05-10:05                  

51.                        

Zając Joanna

czwartek 10:20-10:50 (pół godziny co tydzień)

52.                        

Zborowska Urszula

 środa 15:30-16:30

Przejdź do treści